חשיפה: גם המשרד לשירותי דת מממן את התנועה הרפורמית

    המשרד לשירותי דת כתפיסה שאינה קשורה לזהות השר והשקפת עולמו ובוודאי בתקופת הזמן הנוכחית רואה בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ופעילותן במדינת ישראל כגורם אשר דורש אחוזים מעל ומעבר לחלקם היחסי באוכלוסייה
    יוסי צלניקר No Comments on חשיפה: גם המשרד לשירותי דת מממן את התנועה הרפורמית

    חצי מליון ש"ח קבלה עמותה רפורמית עבור בניית בית כנסת בקרית אונו • המשרד מעביר תקצוב לאולפני הגיור של הרפורמים • ובאיזה דרך עקלתון מעביר המשרד את שכר ה"רבנים" הרפורמיים בקיבוצים?

    המשרד לשירותי דת כתפיסה שאינה קשורה לזהות השר והשקפת עולמו ובוודאי בתקופת הזמן הנוכחית רואה בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ופעילותן במדינת ישראל כגורם אשר דורש אחוזים מעל ומעבר לחלקם היחסי באוכלוסייה
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר פרסם אתר 'קול חי' כי משרד החינוך ממן מרצים מהתנועה הרפורמית ומאפשר להם להיכנס לבתי הספר היסודיים והתיכונים וזאת כדי להעביר הרצאות בחסות משרד החינוך. כזכור פנינו למשרד החינוך ולשר נפתלי בנט במטרה לקבל תגובה, אך נענינו בשלילה.

    בחסות משרד החינוך: ראביים רפורמים מרצים בבתי ספר

    בנט לא מגיב לתקצוב הרפורמים ממשרדו, מוזס יגיש שאילתא

    היום חושף אתר 'קול חי' כי לא רק משרד החינוך שותף למימון התנועה הרפורמית, אלא גם המשרד לשירותי דת הנמצא בשליטה של המפלגות החרדיות, מממן באופן ישיר את התנועה הרפורמית בתקציבי עתק.

    בכל התחיל ברגע שהתחלנו לבדוק לאן הולכים התקציבים ממשרד הדתות. פשפשנו ומצאנו כי לפני קצת יותר מחודשיים הועבר ע"י משרד הדתות סכום של חמש מאות אלף שקל, לעמותה של התנועה הרפורמית, עבור בניית שלד לבית הכנסת בקריית אונו. מבירורים נוספים מתברר כי גם בתי כנסת בכרמיאל, כפר סבא, ורעננה קיבלו סכומים מכובדים ממשרד הדתות, הכל כדי לשרת את בתי הכנסת הרפורמים ברחבי הארץ.

    בנוסף, המשרד לשירותי דת מעביר תקציב שוטף לאולפני ה"גיור" בבית דניאל שבעיר תל אביב, באופן שווה כמו לשאר בתי הגיור הארתודוכסים בישראל. בשיחה עם אחד מהגורמים במשרד הדתות מתברר כי זה לא נעצר שם, ומתקציב החריגים של המשרד מועבר שכר ל"רבנים" הרפורמים המכהנים כרבנים בקיבוצים השונים ברחבי הארץ. מחשש זעם הציבור מעביר המשרד לשירותי דת את הסכום הקצוב למשרד התרבות והוא זה שמשלם ל"רבנים" הרפורמים.

    ראוי לציין כי השר אזולאי עצמו לא חותם על תקציבים אלו, אלא העומד בראש המשרד, המנכ"ל עודד פלוס.

    תגובת המשרד לשירותי דת:
    המשרד לשירותי דת כתפיסה שאינה קשורה לזהות השר והשקפת עולמו ובוודאי בתקופת הזמן הנוכחית רואה בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ופעילותן במדינת ישראל כגורם אשר דורש אחוזים מעל ומעבר לחלקם היחסי באוכלוסייה. מדובר בקבוצות אשר מנסות באמצעות השפעה על דעת הקהל והתקשורת לזכות בתקציבים ומשאבים. המשרד אשר מתקצב שירותי דת (כדוגמת בניית מקוואות ובתי כנסת) מתעדף את התקציבים עפ"י הדרישה כדי שיתן מענה מיטבי אמיתי ומוצדק לאוכלוסיה ועל כן, אינו רואה הצדקה להפנות כספים לתנועות האמורות וזאת, מבלי להזכיר את הפולמוס והקיטוב שהן יוצרות. ידוע שיש משרדי ממשלה אחרים אשר בוחרים לתקצב לכאורה גורמים בתנועות הללו שלמרות שולייתן וגודלן היחסי זוכים לתקצוב. אילו הדברים היו נבדקים עפ"י אלמנטים שוויוניים ולא עפ"י נראות תקשורתית היו זוכות לתקציב מועט ביותר אם בכלל.



    0 תגובות